Drøbak Hundeklubb har en liten, men dedikert gruppe som trener og konkurrerer i lydighet på alle nivåer (klasser) i klubben. Lydighetsgruppen har faste treninger på onsdager, men møtes også andre dager for å hjelpe hverandre med treningen. Det blir også leid inn ekstern instruktør ved ulike anledninger.

Konkurranselydighet er en morsom hundesport hvor det stilles høye krav til samarbeid mellom hund og fører. Prøvene består av en rekke øvelser basert på grunnleggende ferdigheter som hunden skal utføre på kommando fra fører. Både hund og fører skal vise kontroll og glede i ringen. Lydighetsprøvene består i dag av fire forskjellige klasser - klasse 1, 2 og 3, samt FCI 3. Før man begynner å konkurrere kan hund og fører gå opp til bronsemerke for å få en smak av hvordan konkurranser oppleves og gjennomføres. Se regelverk.

Lydighetstrening er ikke bare for de som ønsker å konkurrere. Det er også en hundesport for deg som ønsker å gjøre noe gøy sammen med hunden din utenom de vanlige hverdagsrutinene.

Er du nysgjerrig på sporten eller ønsker du å komme i gang med trening? Vi ønsker oss flere deltakere!
 Vi setter opp bronsemerkekurs eller andre kurs på forespørsel. Vi har også rom for deg som aktivt konkurrerer og er på jakt etter et treningsmiljø. Send oss gjerne en mail på kurs.drobakhundeklubb@gmail.com med dine ønsker eller spørsmål - vi svarer så raskt vi kan!