fbpx

Offisielle kveldstevner - Sommerkarusell Høiåsbanen

Velkommen til offisiell sommerkarusell hos Drøbak Hundeklubb
I år tilbyr vi offisielle kveldsstevner over tre tirsdager i løpet av sommeren, tirsdag 7. juli med fire løp for klasse 3, tirsdag 28. juli med fire løp for klasse 1 og tirsdag 4. august med fire løp for klasse 2.
Stevne blir arrangert på kunstgress med bare antisklitunneller og smart99 felthinder. Stevnet vil være på Høiåsbanen på Heer i Drøbak.

Klasse 2 – tirsdag 4. august – første briefing klokken 18.00.
Stevnet skal være ferdig rundt 21.20. Vi følger tidsplanen hele kvelden. Det er to ringer og og “alt henger sammen med alt”, så derfor. Det blir parkering i umiddelbar nærhet til stevnet og banene, som altså er Høiåsbanen, Oberst Eriksens vei 43, 1445 Drøbak.
Det er ingen brifinger som krasjer (muligens litt overlapp), og vi brifer og går klasse for klasse. MEN: Har du hunder i flere størrelses-klasser kan du få krasj, men da snakker du bare med innroper og får flyttet hunden din slik at alt passer.

Kveldens dommere er Esther Marie Dreier-Jørgensen og Kjetil Harms. Esther Marie Dreier-Jørgensen starter da i sgilityringen og går etterpå over til hoppringen. Kjetil Harms starter med å dømme hopp, og så går han over i agilityringen.

En STOR ekstraklapp for disse dommerne som har stilt opp midt i sommerferien! HURRA FOR DERE! (samt Eivind B. Fossum på klasse 3 stevne tidligere)

Klasse 3
Tirsdag 7. Juli 2 x hopp og 2 x AG
Dommere: Eivind B. Fossum og Kjetil Harms

Klasse 1
Tirsdag 28 Juli 2 x hopp og 2 x AG
Dommere: Kjetil Harms og Ester Dreier Jørgensen

Klasse 2
Tirsdag 4 August 2 x hopp og 2 x AG
Dommere: Kjetil Harms og Ester Dreier Jørgensen
 
Pris for 4 løp er 500 kroner.
Foto Sofie Vega Wollbraaten
Ag premiering og andre praktiske spørsmål rundt arrangementet:
Det er forventet nye retningslinjer fra helsemyndighetene rundt månedsskiftet mai/juni og 15. juni. Endelige retningslinjer for stevnet vil bli utformet etter dette og i tråd med råd og retningslinjer fra nasjonale og lokale helsemyndigheter, samt NKK.
Det vil ikke bli kiosk, men det er en Kiwi 5 minutter fra stevneplassen.
Toaletter vil være åpne i tråd med smittevern-råd og regler.
Parkering vil være rett ved banen.
Deltakerbegrensning på 150 pr dag. Vi har planlagt dette som et kveldsstevne, men det er antall påmeldte som vil definere hvor tidlig vi må starte for å bli ferdig. Hvis det kommer tilbakeslag og nye begrensninger på antall deltakere som er tillatt på arrangementer, kommer vi tilbake med forslag på løsninger.
Disse punktene under her kommer til å gjelde uavhengig av beskjeder om nye regler og mer åpenhet:
Er du syk, føler deg syk, er i karantene, eller vært i kontakt med en smittet person skal du holde deg hjemme. Vi refunderer selvsagt startkontigenten i slike situasjoner.
Alle skal holde avstand på minst 1 meter. Det vil bli tilgjengelig antibac på mange punkter under stevnet, vi oppfordrer alle til aktivt å benytte dette underveis.
Det blir noen få utvalgte fra Drøbak, samt dommer, som skal håndtere og berøre utstyr. Vi ber om respekt for dette.
Hvis regjeringen mot formodning plutselig ikke tillater at opp til 200 personer kan delta på samme arrangementet fra 15.Juni må vi gjøre endringer i oppmøte, og kanskje kjøre alle i bolker.
Foto: Margrethe Brynem
Har du meldt deg på stevnet den 6/9?

Koronatiltak:
Har du med deg noen andre på stevnet som ikke er påmeldt? Da må du sende epost til Yvonne Eriksen med navn og telefonnummer til vedkommende. Vi er pålagt å ha oversikt over samtlige som har vært hos oss den kvelden. Eposten er: yvonne.langerud@gmail.com
Husk å holde avstand, også når dere brifer. Det blir briefing for en og en klasse (liten, mellom og stor). Det største antallet er 23, og vi mener det skal kunne gå bra.

Det vil være sprit tilgjengelig for spriting flere steder på stevneområdet, men også i nærheten av toaletter.

Det vil ikke være salg av noe på stevneplassen, ta med mat og drikke OG vann til hundene. 
Mange av vi som jobber denne kvelden er i familie, er i samme husstand, omgåes privat som en familie. Dere vil derfor se at endel av oss er nærmere hverandre enn 1 meter, men da er det altså fordi vi har “lov”. Så vet dere det.

Premieutdeling:
Det har kommet nye retningslinjer som tillater en forenklet premieutdeling. Vi vil derfor premiere de tre første i alle løp, med god avstand og bra smittevern, premier/poser håndteres med hansker mv.

Stevneleder:
Kveldens stevneleder er Kjersti Pettersen. Av private årsaker vil Eva Tønnessen håndtere alle spørsmål i forkant av stevnet. Dere kan ringe eller sende sms på 40210008, hvis dere har spørsmål i forkant av stevnet.

Startlister blir publisert i arrangementet på facebook onsdag eller torsdag. Resultatlistene vil også publiseres der.